[O2] śruby do alu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rasiu
    Classic
    • 2013
    • 3

    [O2] śruby do alu

    Lat? raczej miesięcy, max 1 rok w niskiej temperaturze. Jak napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 12,2V zaczyna się jego zasiarczanie, po spadku poniżej 12V nadaje się na recykling.
  • manwho
    Classic
    • 2012
    • 5

    #2
    [O2] śruby do alu

    Witam wszystkich.
    Planuję już nie długo zmianę opon na letnie. Mam nowe alufelgi i śruby. Czy zalecacie zastosowanie jakiegoś środka na śruby do alufelg?
    ManWho

    Komentarz

    • Rosomak
      L&K
      • 2011
      • 1365
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Gwintów śrub do kół sie nie smaruje...
      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

      Komentarz

      • manwho
        Classic
        • 2012
        • 5

        #4
        Dziękuję za odpowiedź.
        pozdrawiam
        ManWho

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Zamieszczone przez mkania777
          Gwintów śrub do kół sie nie smaruje...
          Ja zawsze delikatnie ( kropeczka wielkości ziarnka ryżu) daje smaru na gwint i na spód główki ( tam gdzie styka się z felgą ) i dodatkowo delikatnie na styk felga-piasta. Dzięki temu nigdy nie mam problemu z zapieczonymi śrubami ( szczególnie dotyczy to felg alu ). I dla uściślenia, bo słyszałem takie opinie: Delikatne "dotknięcie" smarem śruby NIE spowoduje, że sama odkręci się w czasie jazdy, jeśli tylko całość będzie odpowiednio dokręcona. No i smar oczywiście NIE miedziowy!
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • cysterniarz
            RS
            • 2008
            • 1887
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez mkania777
            Gwintów śrub do kół sie nie smaruje...
            Są różne szkoły. Ja od lat zawsze daje odrobinę i nigdy nie było żadnych problemów. Śruby dokręcane momentem 140 i nie ma mowy, żeby coś się odkręciło.

            Komentarz

            • Ayu
              RS
              • 2009
              • 4154

              #7
              Zamieszczone przez kowal 2002
              No i smar oczywiście NIE miedziowy!
              co właśnie przed zimą jebnął mi u wulkanizatora jego pracownik i dziś wygląda to tragiczne. Czy to umyć tak BTW?

              Komentarz

              • McGan
                RS
                • 2010
                • 3573
                • Superb III (3V3)

                #8
                hotrain, spróbuj ropą, powinno zejść
                Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                Komentarz

                • chopin
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 212

                  #9
                  Zamieszczone przez mkania777
                  Gwintów śrub do kół sie nie smaruje...
                  Zamieszczone przez kowal 2002
                  No i smar oczywiście NIE miedziowy!
                  Dlaczego?! :?: :roll:
                  Toż to urban legend




                  Gwint jest samohamowny i śruba się sama nie odkręci dlatego, że jest posmarowana (pod warunkiem dokręcenia zalecanym momentem). Śruby do kół są szczególnie narażone na zapieczenie zwłaszcza jak kierowca lubi intensywnie zagrzewać tarcze hamulcowe.
                  Mówimy oczywiście o smarowaniu wyłącznie połączenia gwintowego śruby i piasty.

                  Powinowactwo galwaniczne Cu/Al nie ma tu nic do rzeczy, na styku Al/Fe też jest ogniwo.

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    Zamieszczone przez chopin
                    Zamieszczone przez mkania777
                    Gwintów śrub do kół sie nie smaruje...
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    No i smar oczywiście NIE miedziowy!
                    Dlaczego?! :?: :roll:
                    Toż to urban legend

                    Powinowactwo galwaniczne Cu/Al nie ma tu nic do rzeczy, na styku Al/Fe też jest ogniwo.
                    Jest, ale dużo słabsze.

                    Zresztą ja nikomu nie bronię walić Cu na Al, sam tak zrobiłem za pierwszym razem :lol: . Ale jak zobaczyłem jak to wygląda przy zmianie na letnie to złapałem się za głowę. Od tej pory stosuje smar WURTH-a do tłoczków hamulcowych ( biały ) i przy "sezonowych" przekładkach na piaście jest zero nalotu. Dla niedowiarków polecam prosty test: przy zmianie na zimówki dajcie na przód smar miedziowy a na tył zwykły syntetyczny a na wiosnę opiszcie wyniki ( najlepiej z fotkami ).
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • Ayu
                      RS
                      • 2009
                      • 4154

                      #11
                      McGan, kowal 2002, no to jasne wszystko, dzięki

                      Komentarz

                      • chopin
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 212

                        #12
                        Połączenie gwintowe śruby do kół to styk stal-stal i tam jest sens stosować Cu. Nie rozumiem po co smarować poza gwintem, przecież gniazdo się nie zapieka. No chyba, że ktoś bez opamiętania napierdziela szuwaksu aż spływa. Używam miedzi do śrub i nie mam żadnych śladów na alusiach a na piastę nie stosuję bo mam felgi ori i nie ma żadnych problemów ze zdejmowaniem.

                        Oczywiście jeżeli ktoś ma życzenie posmarować trochę felgę to jak najbardziej pasta aluminiowa lub ceramiczna silwuple :lol:

                        Komentarz

                        • garsija78
                          Classic
                          • 2010
                          • 23

                          #13
                          A ja powiem inaczej :wink: jadę na serwis ogumienia za przekladke 28 płn za przechowanie u nich w zimę 15pln czy to majatek i po kłopocie tam wszystko robią żeby nie było kłopotów na drodze
                          Favorit 93,Felicja 98,Octavia I 98(1,8 20 V)Octavia II FL(1,9 TDI)


                          zieleń arctic

                          Komentarz

                          • cysterniarz
                            RS
                            • 2008
                            • 1887
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez garsija78
                            tam wszystko robią żeby nie było kłopotów na drodze
                            szczególnie jak dokręcają pneumatykiem śruby zabezpieczające - później nie ma żadnych kłopotów na drodze, jak trzeba zapas zmienić :twisted:

                            Komentarz

                            Pracuję...